شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 22 آبان 1400/ شماره 399
شروع هفته با کاهش قیمت های جهانی،کاهش نیما متوقف شد،شک دلار صرافی بین 28 و 27،ریزش قیمت های بازار متأثر از قیمت های جهانی،پایان هفته‌ی برنت با 82 دلار،شروع هفته ریزشی بورس تهران،

شروع هفته با کاهش قیمت های جهانی
قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 12 نوامبر 2021، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، عمده گروه های پلیمری کاهشی یا بدون تغییر هستند یا کاهشی. سبک فیلم، سنگین تزریقی، سبک خطی و ABS گروه هایی هستند که بیشترین کاهش را در قیمت های نشریه پلتس، منتهی به جمعه، 12 نوامبر، تجربه کرده اند. در نشریه آیسیس نیز عمده قیمت ها بدون تغییر بود.

کاهش نیما متوقف شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز و در آغاز هفته، 23 هزار و 196 تومان شد. اختلافِ دلار نیمایی امروز با قیمتِ یکشنبه 16 آبان، به 3 ریال افزایش رسید که مشابه دلار یکشنبه هفته پیش، یعنی 16 آبان است. نکته مهم اینکه میانگین روزانه دلار نیمایی به کانال 23 هزار و 300 تومان صعود کرده است. احتمالا صعود پی در پی قیمت دلار آزاد و صرافی ملی، می تواند دلیل تغییر جهت دلار نیمایی از کاهش به افزایش باشد.

شک دلار صرافی بین 28 و 27
قیمت دلار صرافی که پنجشنبه گذشته را بدون تغییر و در 27 هزار و 574 تومان به پایان رساند، با شدت گرفتن صعود دلار آزاد، امروز، در ابتدا 555 تومان افزایش یافت و به 28 هزار و 129 تومان صعود کرد. ولی در ادامه مجددا تغییر مسیر داد و طی 3 نوبت ویرایش با 332 تومان افزایش در 29 هزار و 906 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم همچنان در مسیر صعودی‌ست و امروز نیز به 28 هزار و 750 تومان صعود کرد.

ریزش قیمت های بازار متأثر از قیمت های جهانی
با توجه به کاهش قیمت های جهانی، قیمت های بازار نیز به روند کاهشی خود ادامه دادند. در گروه پرمصرف ها سنگین فیلم و سبک خطی بیشترین اُفت را داشتند و بین 200 تا 400 تومان کاهش را رقم زدند. کالاهای گروه پ پ نساجی عمدتا بدون تغییر نسبت به قیمت های پنجشنبه قیمت گذاری شد و پ پ های شیمیایی ترکیبی از کاهش و افزایش بودند. گروه پی وی سی و پت بطری نیز بین 200 تا 600 تومان اُفت در دسته بیشترین کاهش قیمت های امروز بودند.

پایان هفته‌ی برنت با 82 دلار
برنت که از سه شنبه به 82 دلار عقب نشینی کرده بود، تا جمعه، این بازه قیمتی را حفظ کرد و هفته را با 82 دلار به پایان رساند. قیمت پایانی معاملات 82 دلار و 17 سنت. قیمت هر بشکه نفت آمریکا 80 دلار و 79 سنت است.

شروع هفته ریزشی بورس تهران
شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 17 هزار واحد کاهش به 1 میلیون و 439 هزار عقب نشینی کرد. گفتنی است شاخص کل بازار سرمایه از 20 مرداد ماه که به بالاترین رشد و 2 میلیون و 65 هزار رسید تا امروز، 625 هزار و 940 واحد کاهش را تجربه کرده است.


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟